Zeptala jsem se na novinky v Kojibakers jednatele Milana Laštovičky.
Když jsme se potkali při natáčení reportáže, byli ve firmě dva lidé a měli jste v nabídce výrobky z 9 produktů. Kolik je ve firmě lidí dnes a jak vypadá sortiment?
Svatý Mikuláš by koukal, jak se dá mlsat zdravě! Naučte se triky na vánoční cukroví, které potěší i vašeho nutričního poradce.
Jak na to
Ano a společník Kojibakers opustil krátce po vašem natáčení, čili hodně jsme toho stavěli od začátku. Nyní nás je ve firmě dvanáct. Dvakrát jsme se stěhovali, vždy do většího, protože nám nestačily prostory. A produktů je dnes mnohem víc. 73 druhů vyrábíme přímo u nás vyráběných a další máme v nabídce od jiných dodavatelů. Významně jsme se posunuli i v oblasti řízení kvality, což je u potravin asi to nejzásadnější.
Co nového kromě miso past, tamari omáček a dalších dochucovadel s koji mohou lidé u vás koupit?
Zcela nový je segment koji kosmetiky – mýdla, pleťové krémy, kde je použita naše komekoji, zejména enzymy a prospěšné látky, které koji umí vyrobit. Tento typ kosmetiky je v některých částech světa poměrně rozšířený a jsme rádi, že jej můžeme nabídnout i u nás. Ještě raději jsme, že můžeme koji využít všude, kde to dává smysl.
V poslední době se Kojibakers objevuje i v médiích. Kde vás mohli lidé vidět?
Občas si nás někdo všimne a objeví se rozhovor nebo reportáž. Ale pozorný divák ví, že s našimi produkty se vaří v televizních pořadech jako je Masterchef nebo Souboj na talíři.
Takže michelinští kuchaři už znají Kojibakers?
Rozhodně, dnes už je používají téměř tři desítky prestižních českých a slovenských restaurací. Dnes je například možné naše produkty koupit v nové restauraci Radka Kašpárka – 420 restaurant, na Staroměstském náměstí. Naše produkty používají také v michelinském Fieldu a aktuálně je testují i hvězdní šéfkuchaři v Londýně, Madridu nebo v Budapešti.
To je velký úspěch, gratulujeme! Takže Kojibakers expanduje do světa! Tehdy v reportáži jste mluvili o tom, že dokonce samotní Japonci se byli podívat, jak se vyrábí jejich tradiční produkty. Kde všude tedy můžeme na Kojibakers narazit? Kde ve světě se prodává?
Zatím stále hlavně na eshopu. Pomalu roste síť zdravých výživ a prodejen. Na druhé straně jako zajímavost stojí za zmínku, že se naše výrobky podívaly i ke kuchařům v prestižní Formule1 restauraci v Abu Dhabi při posledním závodu seriálu F1. Jinak v únoru nás čeká opět účast na zahraničním veletrhu, na Biofachu v Německu, kde jsme vloni byli vybráni z 2700 vystavovatelů jako jeden z dvou nejzajímavějších vystavovatelů stran produktového portfolia pro novináře a influencery. Vašim členům Klubu Jíme Jinak jako dárek věnujeme několik volných vstupenek. V roce 2023 jsme byli součástí Biohacking Expo na ostravských Colours. Letos budeme také součástí největšího kongresu Tradiční čínské medicíny v Evropě. A zboží dnes posíláme po celé Evropě. Nejvzdálenější destinace jsou Island, Madeira a Kanárské ostrovy. Export rozvíjíme průběžně – před Vánoci šla první paleta našich produktů do Maďarska, dále se rýsují dlouhodobější spolupráce ve Španělsku, Nizozemí a Německu.
To je během tří let obrovský úspěch! Když se vrátíme do Čech, tak u nás jsou vaše výrobky zajímavé pro strávníky mimo jiné tím, že mnohé jsou jak bezlepkové, tak nesójové. Na Jíme Jinak nás také zajímá, že aktivně spolupracujete s laboratoří a neustále něco testujete. Co nového jste objevili?
Nejen, že řada našich produktů je přirozeně bezlepková a nesójová, což ocení zejména alergici a celiaci, ale prošli jsme certifikacemi BIO, VEGAN a Kosher. Nově jsme součástí Evropského Miso institutu. Stále spolupracujeme s laboratořemi a mimo jiné zkoumáme složitosti a fungování ušlechtilé plísně koji a produktů z ní, včetně misa. Díky tomu teď přicházíme s konceptem enzymatických potravin a něco z něj už mohou zákazníci na eshopu vidět, ale doufám, že se k tomuto tématu vrátíme za pár měsíců obšírněji.
Postřehla jsem, že jste se pustili i do publikace..
Ano, publikovali jsme necelou stovku receptů s použití našich produktů, od ultra jednoduchých po skutečně sváteční, a napsali jsme předmluvu k českému vydání knížky Koji Alchemy (Kouzlo fermentace s plísní KOJI). Tuto knihu rozhodně doporučujeme všem kdo si chce s Koji pohrát i doma, mimo informací a dat je také plná návodů a receptů.
Jak našim čtenářům chutnají vaše výrobky? Já mám mnoho hezkých ohlasů, kdy lidé píšou, že s vašimi produkty si konečně zamilovali zdravé polévky a chuť miso pasty. Mě osobně baví pestrost různých chutí a sezónní zajímavosti jako miso s medvědím česnekem.
Máme také moc hezké odezvy a děkujeme za ně. Sbíráme je a dávají celému týmu velký kus motivace se neustále zlepšovat. Mimochodem členové Klubu Jíme Jinak použili slevový kupón v eshopu 3 798 krát.
Tak to je podle mě jasný důkaz toho, že jim vaše výrobky chutnají. Díky za představení novinek, těšíme se na nové poznatky z laboratoře a přejeme mnoho úspěchů v dalším roce.
Děkujeme a vám i vašim čtenářům spoustu radosti nejen v kuchyni.
Výhoda pro členy Klubu Jíme Jinak
Členové Klubu mají slevu v eshopu www.eshop.kojibakers.cz:
- 30% na běžná balení (250g) všech standardních miso past (12 druhů), tamari, enzymatickou rýži a ječmen – komekoji a spol. a na běžná balení (275ml) shiokoji
- 25% na standardní balení miso polévky
- 10% rodinná balení (800g) všech miso past, rodinná balení shiokoji, degustační balení miso polévek, degustační sady miso polévek, miso past a octů, speciální a limitované edice miso past a na octy
Sleva se nevztahuje na dárkové poukazy [přihlaste se].
Objednávat můžete i na Slovensko, v eshopu je možno platit v Eurech.
PS: Přemýšlíte jak zlepšit postavu a své zdraví?
Nepřemýšlejte 😊 Pojďte něco dělat! Ukážeme jak vylepšit jídelníček, co jíst a co ne, a jak si jídlem spravit zdraví! Naskočte do online kurzu Jíme Jinak - JE ZDARMA !
Komentáře
Nejlepší miso na trhu, třešinkou je to, že je české. Moc všem děkuji! 🤗
Ano, milujeme vaše výrobky. Naprostá lambáda💫🤩